Saturday 29 March 2008

Mengapa Mereka Meninggalkan Pelayanan

A translation from English "Why People Leave Ministry"
...exercising my Malay writing skills again... (guess who wrote the English one?)

Mengapa Mereka Meninggalkan Pelayanan

Ketika mengenangkan sebilangan pemuda pemudi yang seketika dahulu berkobar-kobar untuk Tuhan (sewaktu saya sendiri masih belasan tahun, masih ragu-ragu akan pegangan rohani peribadi) – kenangan akan mereka yang lebih “senior” daripada saya pada masa itu – saya memikirkan kembali mengapa api semarak rohani itu beransur-ansur mati. Telah banyak berlaku situasi pemimpin (rohani) muda-mudi yang jatuh daripada pelayanan gereja, dan para penatua dan pastor gereja sering mengingatkan kita, golongan muda, akan kejadian mengecewakan yang sedemikian. Saya menegaskan bahawa dalam dunia lampau-moden yang kini kita diami, sebab mereka meninggalkan pelayanan ialah...


Try guessing what comes next?

And tell me if you want to read the full article. It's about 2 pages long (1,000 words).

3 comments:

Miss Mary said...

kepada saudara creski.m,

bolehkah anda menghantar salinan artikel ini kepada saya? terima kasih..

mary..

p/s: cheh..formalnya..ba, bagi sy 1 copy ya...mau baca juga ni..thanks...need to find resource to preach for upcoming PPP service...yay..me..preach? hurm..anyway, all the best with your life there...jangan sombong2 ah..take care and God bless you.

Anonymous said...

helo..i would like to read it as well..do send me a copy. Ada pula c mary minta bendalah tu ah..ngam2 sia pun mau minta lpas npk tajuk dia..

Anonymous said...

btw anonymous is tatum marion ur kaxen incase u sudah lupa..hahahaha